Sunday, April 1, 2018

20 years of friendship / 20年来の友人 Apr. 01

I hadn't been able to post new entires but now I'm back!

The reason is that my friend Isabelle and her hubby Pierrick visited us and and stayed with us for 5 days :))))

But they left yesterday :(((

Isabelle and I are friends for almost 20 years now.

A girl from Belgium and a girl from Japan met in California when we were teenagers.

Now she lives in France and I live in Sweden.

Time flies but the ties were strong.

Last time when we saw each other was when I visited her in France about 4 years ago.

Except when we lived in California, we've only met 4-5 times including this time.

That's why this was an extreme treat for me!

I was super happy to see them and had such a wonderful time!!!

I guess the next time would be my turn to visit them ;)

暫くブログをお休みしてましたが再開〜!

というのもマミーの友達のイザベルと彼女の旦那さんピエリックがフランスから来てたの〜。

でも昨日帰っちゃった。

イザベルとは約20年来の友人。

彼女はベルギー人 私は日本人 出会ったのはカリフォルニア。

今は彼女はフランスに 私はスウェーデンに在住。

時が経つのは早いけど 絆は強し。

最後に会ったのは私が彼女を訪ねた時だったから約4年前。

これまでカリフォルニアに住んでた時以外は 片手で数えられるくらいしか会うことはなかったけど こうやって訪ねて来てくれるのはマジ嬉しい〜!

ほんとに楽しい数日間だった〜。

次は私が行く番かな😆


Well, as for Kaiya and Mato, they were very curious about my friends but Mato was being Mato, very friendly to everyone.  Kaiya, who is very cautious and takes time to get used to new people, was being little difficult.

But taking morning walks together,

そんなこんなで 初めて会う人たちがうちにお泊まりで Kaiyaさんはちょっと警戒しまくってるけど Matoはふつーに大丈夫。

それでも一緒に朝のお散歩したり


being bribed by getting some treats took the edge off and made her easier to be around them.

賄賂( オヤツ)をもらって 徐々に慣れて来たんだよぉ。

I hope they remember Isabelle and Pierrick when they come next time ;)

次に会いに来てくれるときは 覚えてるかな?


From today's morning walk!

ってなことで 今朝のお散歩写真〜!








They played as hard as usual ;))

今日も激しく遊びました〜!




No comments:

Post a Comment