Friday, July 24, 2015

Summer break day 4

We waited!

We waited until the rain stopped today!

I was almost giving up and losing enthusiasm for going out.

We already became couch potatoes yesterday.  We can't do the same again!

Let's go to Södermalm!!

Södermalm is pretty cool place to go.

It's very popular trendy place where tons of cafes, restaurants, bars and boutiques are.

There is area called SOFO (south of Folkungagatan) in Södermalm just like SOHO in NY.


 今日は待ったぞぉ!

この天気のせいでやる気がまたなくなる寸前だったけど なんとか雨止むのをまって

午後からSödermalm (セーデルマルム)へ

セーデルマルム島は人気のある場所で かわいいお店とかカフェとかが集まってる場所

たまには違う雰囲気の中を散歩!









We gotta eat first!!!! :)

Today's lunch

I took Beef stroganoff.

Daddy took Fried breaded plaice with potatoes and beets.

Oh yes, good lunch.  We were stuffed.


まっ 散歩始める前にとりあえず腹ごしらえしなきゃねぇ(笑)

今日はこれ!

私はビーフストロガノフ 

ダディはプレイス(カレイ目の魚)のフライとバターポテト&ビーツ

美味しかったぁ!満腹 満腹!!



I ate a bowl of salad and bread, too!
Oh yeah, daddy  moved his left over fish on my plate so I also ate it all :p
あ もちろん私はサラダ&パン
&ダディが食べきれなくて私の皿の上に移ってきた魚もぺろり間食!(^^)





Kaiya waited quietly for us to finish eating.
But it started to rain when we were almost done eating.
stayed here little longer until the rain stopped.
Kaiyaさん お利口さんに待っててくれたけど
食べ終わった頃にまた雨がぁぁぁ!!!
暫くまた雨宿りしたっす



This one is such a cute fire station :)
これ消防署
なんか かわいい(^_^)

これもかわいい〜♪
Brand Station は消防署って意味
 


















"Daddy I wanna jump on there too!"
"ダディ あたしもそこ登る"

"Are you getting up there again? I'm ready too!"
"またそこ上がるの?私も行くよ!"

"Are you going up? are you?"
"エヘヘ 行くの?行かないの?"


little break
Kaiya came and sit between my legs.
ちょい休憩〜
Kaiyaさん 足の間に座りに来た♡

Usie :)




Btw, found these cakes in the window showcase of one of cafes we passed by. LOL

そういえば 途中でこんなケーキたちをカフェのショウウインドウで発見〜

(笑)(笑)(笑)




2 comments:

  1. セーデルマルム島 気に入ったからゆっくり散歩したぜ Kaiya~!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. おう なかなか楽しかったぜぃ!

      Delete