Thursday, November 27, 2014

A family dinner

Daddy's cousin family came to have a dinner together tonight.  Of course, Simba came, too!!

今夜は、ダディの従兄の家族がきて、みんなで食事をしましたぁ!もちろん、シンバもきたよん!




Kaiya got sooooo excited and peed inside a bit...

Now Kaiya is bigger than Simba but they played a lot as usual!

Kaiyaさん、うれしすぎて、うれしょんしちゃった(^^;)

もうKaiyaのがシンバよりおっきくなっちゃったけど、いつものようにいっぱい遊んだぁ!




Kaiya behaved super good when we were eating.  I know that she loves to eat like me, but she just lay down away from us and never begged for food even when she saw Simba doing so.  I'm sooo proud of her behaving this way when people are at the table eating.

Kaiyaは、すごくお利口さんでした。Kaiyaは私と同じで食べるのが大好き。だけど、私たちが食事をしているときに離れたところに横になって、シンバがおねだりをしてるのを見ても、気にせず一度も食べ物をほしがらなかった。偉いぞ!





Simba is little spoiled and getting food from his daddy :p

シンバはちょっと甘やかされすぎちゃったね(^.^)





4 comments:

  1. 躾 上手くいっているね
    kaiyaもえらいけど アンナさんも偉い わかっていても 躾られないのが 飼い主ですから

    ReplyDelete
    Replies
    1. 心を鬼にして, 甘やかしたがり屋の彼氏とケンカしながら(笑), 根気よくやってまぁす!!(^^)

      Delete
  2. 本当に躾うまくいっていますね、『すもも』もKAIYA見習わなければ、今は呼び戻しの練習中。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 呼び戻し、Kaiyaもまだまだがんばらなきゃです。この間公園で放して一緒に走って遊んでいたら、いきなり私の横を野ウサギがビューン・・・そしてKaiyaも猛ダッシュでウサギの後をビューン。それから呼び戻すのが大変でした・・・(>_<)
      お互いがんばりましょう!!!

      Delete